تدوین اطلس نیاز‌های زنان محلات مختلف مشهد با رویکرد آینده‌پژوهی استفاده از رژیم گیاهخواری مطلق، عامل مهم افزایش خطر شکستگی استخوان لگن در زنان راه‌اندازی بیش از ۳۵۰ گروه روضه‌خوانی توسط بانوان در کشور آموزش مسئولیت‌پذیری به کودکان با تمرکز بر رشد هوش هیجانی آن‌ها بهروزآذر: مشکلات مادران و نوزادان با مشارکت بخش خصوصی حل می‌شود پوسیدگی شدید دندان در کودکان کمتر از ۱۲ سال آموزش مجازی، عامل مهم افت تحصیلی دانش‌آموزان آغاز اردوی تیم ملی والیبال‌نشسته بانوان از ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ ضرورت هماهنگی و همکاری بین پدر و مادر در خانواده وجود ۲۵ میلیون زن در سنین کار در کشور کاهش علائم سندروم پیش‌ازقاعدگی با مصرف به‌اندازه یک گیاه دارویی طرزتهیه شیرینی شکلاتی ساده برای عید نوروز + فیلم احتمال بروز اختلال اضطراب جدایی از والدین در کودکان ۳ تا ۱۰ سال سقوط ۵ پله‌ای زنان بسکتبال ایران در رنکینگ فیبا نارضایتی فعالان مد و لباس از نبود نظارت کافی بر برگزاری نمایشگاه‌های لاکچری
سرخط خبرها
حجاب استایل‌ها در اینستاگرام چه می‌کنند؟ | «استفاده از یک‌سری کالای حجاب به معنای تحقق حجاب نیست»

حجاب استایل‌ها در اینستاگرام چه می‌کنند؟ | «استفاده از یک‌سری کالای حجاب به معنای تحقق حجاب نیست»

  • کد خبر: ۲۱۶۹۶۵
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
این روز‌ها تبلیغ نوع خاصی از پوشش در فضای مجازی به‌ویژه اینستاگرام زیاد شده است، افرادی که زیر عنوان حجاب استایل شناخته می‌شوند، با این وجود یک جامعه شناس معتقد است این تصاویر هیچ ارتباطی به حجاب ندارد و تنها تبلیغ کالا‌های حجاب است.

به گزارش شهرآرانیوز، استاد جامعه‌شناسی درخصوص بلاگر‌های حجاب یا حجاب استایلیست‌ها گفت: ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالا‌های حجاب هم استفاده می‌کنند، مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد پشت پرده داستان اصلا حجاب معنا ندارد.

سمیه فریدونی با بیان اینکه اساسا اسم بلاگر حجاب یا لایف استایل حجاب به اشتباه برای برخی افراد انتخاب شده است، اظهار کرد: این افراد در اصل تبلیغ‌کننده کالا‌های حجاب هستند و یکسری بازاریاب به شمار می‌روند که کار‌های مصرفی حجاب را تبلیغ می‌کنند. البته آن چیزی که تبلیغ می‌کنند ممکن است محصولی برای حجاب باشد، اما اساس هدف آنها ترویج فرهنگ حجاب نیست، زیرا وقتی شما نام حجاب را می‌آورید در واقع از یک دریچه ایمانی باید به موضوع نگاه کنید. حال این در حالی است که در نگاه توحیدی این حد از مصرف و تجمل‌گرایی پسندیده نیست. اساسا مصرف‌گرایی زیاد سیاست کشور‌های غربی و مستعمره است که تا از این طریق بازار‌های خودشان را تامین کنند.

این استاد جامعه‌شناس ابراز کرد: در هر صورت این بلاگر‌ها فرهنگی را ترویج می‌دهند که اساسا درست نیست، چون شیوه مصرف را مخدوش کرده و در آن زیاده‌روی را شاهد هستیم.

فریدونی تاکید کرد: اگر بخواهیم در مورد بلاگر‌های حجاب نتیجه گیری کنیم، اولا در مورد مفهوم حجاب باید به یک تفاهمی رسید، سپس کارکرد‌های این افراد را باید ببینیم که آیا این افراد کمکی به مفهوم حجاب و فرهنگ آن دارند یا اینکه در حال کمک کردن به چرخه‌های اقتصادی استعمار و فرهنگ مصرف بی‌رویه هستند. اگر از یکسری کالای حجاب استفاده می‌کنیم این لزوما تحقق حجاب نیست.

این استاد جامعه‌شناسی ابراز کرد: امروز برخی سراغ لواز آرایشی متنوع می‌روند و چشمان‌شان را به هزار شکل آرایش می‌کنند و بعد یک پوشیه می‌بندند و چشم آنها جذابیت بیشتری پیدا می‌کند، آیا این مفهوم حجاب است؟. در این شرایط باید گفت برخی بلاگر‌ها برای تبلیغ کالا‌های زیبایی خود حجاب را دست‌آویز کردند و با این شیوه انواع لوازم آرایشی و پوشاک و حتی لوازم خانگی را تبلیغ می‌کنند.

وی در پایان گفت: حجابی که برای یک بلاگر یا لایف استایل مطرح می‌شود کاملا کج فهمی است و برداشت اشتباهی در جامعه ایجاد کرده و در واقع باید گفت ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالا‌های حجاب هم استفاده می‌کنند. از این رو مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد در پشت پرده داستان اصلا حجاب معنایی ندارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.